DUGAAN itu satu cabaran
Monday, November 24, 2014 • 5:31 PM • 0 comments
   
Cuti sekolah ni tak tau nak buat apa kt rumah ni. Hmm. Kekadang rasa otak ni berserabut bila duduk rumah. Padahal patutnya rumah lah tempat yang bagi ketenangan kat diri ni. Hmmm entah lah. Semua benda yang kita buat, semua benda rasa macam tak kena, Entah kenapa. Haih. Makin banyak mengeluh setiap. Ish Izzati, berhenti lah mengeluh. Tak elok awak tau? Kadang kadang rasa dunia ni tak adil. Astagfirullah. Kadang kadang rasa macam orang yang tak layak dapat benda tu. Hmmm. Kadang kadang diri ni pertikaikan kenapa dia layan kita macam tu. Sepatutnya hati ni husnuzon. Mungkin dia tak nak awak dibelenggu dosa lagi. Mungkin dia nak berubah ke arah yang lebih baik. Mungkin dia sayangkan diri awak dan dia tak nak awak menambah dosa. Tapi manusia kan, bukan main susah lagi nak bersangka baik dengan orang lain. Bila orang tu tak layan je, mula lah kata yang orang tu benci dia lah, menyampah dengan dia lah, tak suka lah. Asyik nak mengharapkan macam dulu. Memang seronok kalau jadi macam dulu, tapi seronok ke bila dosa awak bertambah? Seronok ke tengok syaitan ketawa dengan kemenangan diorang? Hmmm seronok ke macam tu wahai diri? Seronok ke? Haih awak seharusnya hijrah. Hijrah menjadi kepada yang lebih baik. Jangan lah berfikiran sempit macam ni. Bila dia tak layan awak je, awak sedih. Sepatutnya awak bersyukur dia buat macam tu sebab dia nak kurangkan dosa awak. Lupakan je lah cerita korang yang dulu. jadilah muslimah yang solehah. Muslimah yang  jual mahal. Berubah lah wahai diri. Hmm sekarang ikhtilat entah kemana. Ikhtilat makin teruk. Makin tiada batasan antara satu sama lain. Hmmmm. Dah lupa dah batas batas pergaulan antara satu sama lain. Bila berborak, makin galak. Kadang kadang suara sengaja dimanjakan, dilunakkan. Istighfar dulu wahai diri. BERHIJRAHLAH. Biar lah orang nak kata kita bajet ke poyo ke tapi kita nak berubah. Ke arah yang lebih baik.


Doakan lah yang terbaik buat diri yang daif ini.

OLDNEW
This owner ♥
Thank for coming


Holla :)

Bounjour Alls ! Welcome to My world . Please don't copy anything here . Be a good girl and boy . Leave me a nice speak at my cbox ^^
Mood : I'm Bored -.-
Status : Me know me cute :p

Chating here ♥
Let's friend :)


Shoutbox

Awesome people ♥
Thank for following me

Put your Followers widget
Credits ♥
Don't ever remove the credit

Basecode:Masterly Elmo
Template:Izyanyancinnamon
Other help:B L O G S K I N
Best View:Google Mozilla
Owner blog: Izzati Imran :)

Remember!!dont remove this section!!